Barion Pixel

Hogyan lehet megbírkózni a válással? Hasznos tippek!

Sok ember számára egy válás során összeomlik a világ. Amikor elhalványul a
remény, hogy a partner visszatér, sokan elvesztik az életkedvüket, vagy a
bosszú legsötétebb fantáziái foglalkoztatják őket, amelyeket néha a gyakorlatba
is átültetnek. A válás a kapcsolat vége, de nem a személyes boldogság vége,
még akkor sem, ha az elején tűnhet. Túlléphetsz a váláson és visszanyerheted
érzelmi egyensúlyodat. Először is tudnod kell, mire számíthat az alagút vége
felé vezető úton. Válás esetén általában négy fázison megyünk
keresztül. Nézzük ezeket.


A válás 1. szakasza: Nem akarjuk elhinni és tagadunk
Úgy tűnik, hogy egy rossz álomba csöppentél és reméled, hogy újra minden
rendben lesz. Megpróbálod megváltoztatni a partnered véleményét és azt
hiszed, még vissza lehet csinálni.


A válás 2. szakasza: Szakítás és érzések sokasága
Elárasztanak az érzések, kétségbeesés, tele félelemmel, önbizalmad megrogy,
haraggal és gyűlölettel gondolsz magadra vagy a másikra, gyötör a
féltékenység. Nem tudsz jól aludni, nincs étvágyad, nyugtalan lehetsz,
székrekedést, fejfájást vagy hasfájást, szapora szívverés észlelsz. „Miért?” ez
foglalkoztat állandóan, mindig a partneredre gondolsz. Eltávolodsz a barátoktól
vagy őrült módon a munkába vagy más egyéb tevékenységekbe menekülsz.


A válás 3. szakasza: Újratervezés
Lassan látod az alagút végét. Újra lefoglalod magad, csökken a düh és a
kétségbeesés.


A válás 4. szakasza: Új egyensúly
Ismét önbizalmat érzel, már érted, hogy miért fejeződött be a kapcsolatod. Újra
van egy jövőbeli perspektíva, jövőképed.
Számolni kell vele, hogy várhatóan körülbelül egy évbe telik a 3. fázis elérése, 2-
4 évig jutunk el a 4. fázisig.

Néhány hasznos tipp:

  1. Ne várd el magadtól azt, hogy a váláson hamar és gyorsan túl kell lenned.
  2. Ez idő alatt ne hozz nagy döntéseket. Inkább kíméld magad és csak a
    legfontosabbakra koncentrálj.
  3. Adj magadnak egy kis időt, elég ha a minimumot teljesíted.
  4. Gyűjtsd össze a lakásban az összes olyan dolgot, ami a volt párodra
    emlékeztet. Tedd egy dobozba, és vidd le a pincébe.
  5. Kerüld el – ha lehetséges – a kapcsolatot a volt partnereddel, még akkor
    is, ha nehezedre esik.
  6. Neki kell megoldania a ruhái mosását, és neked magadnak kell intézned
    az autó szervizelését.
  7. Kerüld az alkoholt, tablettákat vagy a túlevést – ne terheld ezekkel a
    tested. Az addiktív gyógyszerek nem tudnak gyógyítani, csak egy
    pillanatra enyhíthetik a fájdalmat. 
  8. Kevesebb lesz a fájdalmad, ha megengeded magadnak a szomorúságot
    és a könnyeket. Sírj csak, az megnyugvást hoz.
  9. Készíts tervet, hogy mit fogsz csinálni – különösen a hétvégére és az
    ünnepekre. Ne terheld túl magadat, de légy aktív és tegyél lépéseket
    akkor is, ha nincs kedved hozzá.
  10. Fejezd ki a haragodat és a gyűlöletet, de úgy hogy azzal se magadnak se
    másoknak ne árts: például írj olyan leveleket, amelyeket nem küldesz el,
    de kimondod és kiírod magadból, amit érzel.
  11. Ha mérges vagy, a legjobb, ha mozgással vezeted le, rendszeresen
    kocogva, sétálva vagy valamilyen sporttal.
  12. Írd le szép sorban, mit gondolsz, mit csináltál rosszul a kapcsolatban.
  13. Ezután fejezd be a következő mondattal: „Megtettem, amit tudtam. Kész
    vagyok megbocsátani magamnak.”
  14. Idézd fel pozitív vonásaidat, a készségeidet, képességeidet és
    eredményeidet.
  15. A válás során sérül az önbecsülés, és könnyen szem elől téveszthetjük az
    erősségeinket.
  16. Ne feledd, hogy a válás egy kapcsolat vége, de nem az életed
    vége. Túlléphetsz rajta.
  17. A könnyek és a szomorúság után újra látod majd a reményt, és újra
    indíthatod az életedet egyedülállóként vagy egy új partner mellett.

A lezárásban és elfogadásban, az emlékezésben segíthet neked egy
angyal maci, amellyel megjutalmazod magad.

Oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter

Szólj hozzá!

Kövess minket:

További bejegyzések:

Iratkozz fel!

További bejegyzések

A problémák lehetőségek

Senki nem akarja, hogy problémái legyenek és mégis vannak. A problémák jók is lehetnek,mert erősítik az önbizalmunkat és erősebbé tesznek bennünket. A problémák ugródeszkátjelentenek a sikerhez. Ha problémáról beszélünk, akkor azt

Tovább olvasom »